Concurs – Cum imbunatatim atmosfera de lucru la serviciu?

Cum putem imbunatatii atmosfera de lucru?-Concurs online - premiu un training gratuit

Concursul online a fost activ in perioada 7 – 20 Aprilie 2009, ora 16:00. Castigatorul este Domnul Florin Rau al carui scurt feedback si propunere le regasiti mai jos.

Tema concursului a fost:
Cum imbunatatim atmosfera de lucru la serviciu?


Locul: 1
Program de imbunatatire a atmosferei de lucru in 5 pasi
(Florin Rau din 14/04/2009)
Voturi: 285 vot(uri)

Reguli de aplicare:

  • nu e obligatoriu sa parcurgeti toti pasii, dac-ati atins mai repede rezultatul dorit!
  • repetati pasii ce va aduc mai multa bucurie-n suflet.
  • convingeti-va ca toata echipa stie ce are de facut, si face.
  • Masurati nivelul de O2 din atmosfera de la serviciu, inainte si dupa aplicarea
  • programului. O sa ramaneti surprinsi ce aer curat ati ajuns sa respirati !

Succes!

CEI 5 PASI :

1. Line managerul consuma mult oxigen cand se agita: izolati-l in propriul birou si lasa-ti-l sa se sufoce singur…daca e rezistent, ajutati-l !

2. oferiti bomboane cu rom colegilor nesuferiti¦indopati-i pana remarca cineva ca beau in timpul programului¦asa scapati firma de niste betivani si obtineti o atmosfera de lucru sanatoasa.

3. priviti Relatia, ca firul ale carui capete se afla in mainile celor 2¦trageti doar de capatul vostru ..nu incercati niciodata sa il impingeti¦daca aveti o foarfeca, o puteti folosi cu succes¦incepeti cu taiatul de la mana celui care tine firul apoi aruncati si capatul vostru, ca oricum nu va mai foloseste la nimic!

4. scaunul, creeaza omul ¦schimbati scaunele¦daca firma nu-si permite din cauza crizei, schimbati-le-ntre voi. Nu uitati sa oferiti prietenilor din birourile cu atmosfera placuta, scaunele pe care-au stat colegii vostri dificili,asa mai rezolvati inc-o problema!

5. Daca dupa primii patru pasi ati ramas singur, fara sef, incercati sa va suportati. Daca nu va iese, dati-va demisia si plecati in alta firma. Oricum locul dumneavoastra nu poate fi intr-o organizatie ce nu ofera o friendly and healthy working atmosphere!Florin Rau-castigator concurs Extreme Training


 In cateva cuvinte, sunt Florin Rau / http://www.rauflorin.ro / 48 de ani / absolvent IPG Ploiesti / HR office manager in cadrul Petrom-OMV / Pasionat de Fiinta Umana si implicit de HR.

Am participat la concurs atras de tema propusa….stiu ca a  trecut timpul Liderului Unic care pretinde ca stie mai mult despre orice si are intotdeauna dreptate (asta nu inseamna ca el nu mai  exista !)…stiu ca a trecut timpul Managementului de Teama….stiu ca Viitorul apartine UmanManagementului…si el, Viitorul, incepe cu o Atmosfera de lucru  Placuta, Efervescenta, Stimulatoare. Il felicit pe Marian (Rujoiu) ca a avut inspiratia sa  aleaga subiectul asta.

Poate pe unii i-au amuzat cei 5 pasi…poate ca ei au generat doar ironie in ochii altora…poate pe altii i-a incantat povestea lor….poate ca unii au gandit:” fugi d’aici, cum sa faci asa ceva?! Tipul asta e dus Rau!”… Important este ca ei au generat reactia voastra….si, si mai important este ca suma reactiilor voastre inseamna locul I. Da, impreuna am format o echipa si am ajuns pe locul I ! Va multumesc pentru asta.

Pentru ca premiul este un training, am ales sa particip la Modulul IV al Programului Liderul de Platina, respectiv “Leadership prin EQ si SQ (9-10 Mai). Dar sincer, premiul cel mai mare este ca V-am simtit alaturi, si ca voi intalni colegii de la Extreme Training.

Strategia castigatoare a fost sa scriu ceva care sa placa, sau sa revolte… puteti sa credeti ca IP ul unic folosit in firma n-a ajutat la nimic?!!..hahaha….stiam ca-i am pe-ai mei de partea mea, dar trebuia sa va castig si pe Voi, cei care nu ma stiti.

Multumesc  fiecaruia in parte pentru gandul bun daruit. Ii multumesc lui Ali Popa, cel mai puternic sustinator al meu. Multumesc Mioarei Crisan si celorlati participanti pentru atmosfera de competitie in care am evoluat impreuna.

Sa aveti o Primavara frumoasa si sa va fie bine cu Voi si cu Ceilalti Alaturi.

Florin


Locul: 2
Fiti creativi!
(Mioara Crisan din 15/04/2009)
Voturi: 258 vot(uri)

Iata cateva sfaturi pentru ca atmosfera de la serviciu sa fie mai buna:
1. Chiar daca esti sef sau nu, trebuie sa fii creativ. Se gasesc solutii si in afara rutinei strategiilor ortodoxe. Decat sa spui “taci si fa”, mai bine spui “hai sa ne adunam la o cafea si sa gasim impreuna o solutie”. Multe sedinte neconventionale au gasit raspunsuri la probleme ce nu s-au rezolvat printr-o sedinta clasica.
2. Daca un sef foloseste si ideile subalternilor, nu inseamna ca este mai putin sef. Din contra, oferind atentie subalternilor care vin cu idei, se vor naste si mai multe idei, organizatia incepe sa prospere si locul de munca devine din ce in ce mai motivant, mai placut si deschis la schimbare.
3. Fie ca esti sef sau nu, o vorba de apreciere catre colegi, un simplu “multumesc”, sau “ai facut o treaba buna”, ori disponibilitatea de a asculta durerea unui coleg, chiar daca nu poti face prea mult pentru a o alina, face milioane!
4. Eliminarea birocratiei duce la imbunatatirea atmosferei de lucru. Pierzi timp pretios tot batand pe la toate usile. Acel timp se poate folosi mai bine pentru o noua idee sau pur si simplu pentru a-ti trage sufletul si a merge mai departe. Si un telefon trebuie pus la incarcat ca sa functioneze!
5. Sa nu uitam ca petrecem la serviciu cea mai mare parte a vietii noastre si trebuie aplicata zicala “ce tie nu-ti place, altuia nu-i face”.

Locul: 3
Prajitura cu ravas
(Georgiana din 08/04/2009)
Voturi: 65 vot(uri)

Cum imbunatatim atmosfera de lucru?
-fiecare angajat aduce in fiecare zi prajituri cu ravas pentru colegii de departament si ceea ce este scris pe ravas va trebui sa fie luat in considerare pe toata durata zilei. Ravasul poate contine maxime, proverbe sau un indemn. Ar putea fi scrisa chiar recomandarea astrologului (se viziteaza un site de horoscop zilnic) si pt fiecare zodie se scrie cate ceva, sau se deseneaza, cat mai colorat pentru a fi frumos si in acest caz, prajiturica este speciala, pentru anume persoane. Asadar nu se mai trage la sorti, ci fiecare are o anume prajitura, ca la bradul de Craciun. :P In acest mod fiecare angajat va avea si o sarcina sociala pe langa cea stresanta de munca, indulcind astfel atmosfera la propriu si la figurat.

Locul: 4
A happy worker is a busy worker!
(Bogdanel din 08/04/2009)
Voturi: 49 vot(uri)

In opinia mea sunt mai multi factori care influenteaza atmosfera dintr-un birou:
1) Relatia cu seful direct
In primul rand acesta (seful) ar trebui sa inteleaga ca angajatii nu sunt sclavi si ca nu jocul de-a “soarecele si pisica” ii motiveaza. Un sef bun stie sa-si apropie angajatii si sa vada pentru fiecare in parte ceea ce-l pune in miscare in asa fel incat sa reduca tensiunile aparute. “A happy worker is a busy worker!”
2) Relatia cu colegii
Fiecare dintre membrii echipei trebuie sa inteleaga diferentele dintre el si ceilalti si sa se concentreze pe calitatile care ii ajuta sa indeplineasca scopul comun. Asta intr-o situatie ideala. In conditii normale e suficient sa-ti respecti colegii si sa abordezi cu diplomatie intersectarile in obiective.
Pe lista de mituri: team-buildingurile facute sub forma teamdrinking si spatiile deschise gandite in scopul consolidarii echipelor nu functioneaza.

Locul: 5
Flipchart
(Liv Bucur din 16/04/2009)
Voturi: 38 vot(uri)

In fiecare office, fie ca este vorba de domeniul vanzarilor unde vine vorba de target, dead-line, follow-up, strategie si toate acestea trebuie evidentiate pe un FLIPCHART pt. a fi vizualizate si insusite de toata lumea, sau orice alt domeniu, un FLIPCHART este necesar.
Necesarul ,din perspectiva mea, pt. buna dispozitie a tuturor colegilor, vine, cand pe acest FLIPCHART, in locurile ramase libere sau pe o pagina goala fiecare coleg deseneaza cate ceva, spune cate o glumita, scrie o reteta, face o invitatie, anunta un eveniment si astfel fiecare zi ar trece mai usor, fara incruntari, dar cu un zambet.

Locul: 6
(Adrian din 08/04/2009)
Voturi: 17 vot(uri)

Imbunatatirea atmosferei de lucru se poate realiza in urmatoarele feluri:

1. eliminarea “barfelor”
2. flori in birouri
3. muzica
4. aprecieri ale sefului pentru munca bine facuta
5. sarcini creative
6. un om glumet in companie

Locul: 7
Tips & Tricks -pentru imbunatatirea atmosferei de lucru
(Parcalabu Cristina din 13/04/2009)
Voturi: 13 vot(uri)

Nu fii zgarcit cand vine vorba de complimente si de fapte bune, ele se vor intoarce la tine inzecit!

Tips & Tricks

1. Ce ar fi sa ne asteptam colega de birou cu cafeaua pregatita cand vine cu intarziere din cauza traficului infernal?
2. Ce-ar fi daca renunti sa vezi ultimul videoclip al Anetei Franklin :) pe You Tube ca sa termini raportul cerut de sef in timp util sau chiar mai devreme.
3. Si daca rogi pe colegul de la IT sa iti explice ceva si ii spui ca este grozav si ca stie foarte bine sa spuna lucrurile astfel incat sa le poti intelege si tu, persoana �nu stie nu cunoaste, ce-i aia browser?� in ale domeniului.
4. Ho, ho…sa nu mai vorbim de doamna care aduce cafeaua in sala de sedinte pe care de obicei o ignori cu asa nonsalantaâ�¦ia intreab-o putin ce face, cum se descurca, daca are copii, ce fac ei.
5. Si inca una…stii tipele alea dragute de la receptie care sunt de obicei cu zambetul pe buze? Stiu ca nu ai de obicei timp sa stai de vorba cu ele, dar serios, chiar ar trebui sa o faci.

Daca faci asta cu sinceritate si daca iti dezvolti aceste obisnuinte, iti va face si tie placere sa le pui in aplicare, te va ajuta in relationarea cu ceilalti si ii va face si pe cei din jurul tau sa se simta mai bine si sa te perceapa ca o persoana �de treaba�.

Locul: 8
Friday Special
(Nicoleta Ilie din 15/04/2009)
Voturi: 13 vot(uri)

Propunerea mea consta in a avea cate o zi speciala in fiecare saptamana, de preferat vinerea, fiind sfarsit de saptamna si se instaleaza oboseala.
Friday Special, poate sa fie formata din jocuri, o zi cu suc si prajituri la birou, sau zi de pizza, chiar si pe banii nostrii daca nu ai firmei. Friday special reprezinta scoaterea din rutina atat a managerului cat si a celorlalti angajati.

Locul: 9
Birfa in birou
(Lucica Nadolu din 09/04/2009)
Voturi: 10 vot(uri)

Femeile sunt putin mai mult de barfitoare decat barbati,asta se intampla in zilele noastre
in secolul 21 ,cind uni au evoluat si nu mai stiu ce este barfa
Seful barfeste si el datorita unora care le place sa le sufle in urechi si chiar ii place.
Daca ne gandim mai mult dece ar trebui sa barfim ,colegul,colega si sa ne amuzam prin barfa?

Locul: 10
Colegialitate
(Paval Stefania din 10/04/2009)
Voturi: 10 vot(uri)

In fiecare om se ascunde un copil, un orgoliu si o dorinta de a fi recompensat. Cum propun sa fie atinse toate punctele acestea:
1. Copilul din om
Prin existenta unui panou, intr-un departament, vizibil tuturor, pe care sa se poata atasa poze cu toate persoanele din acel departament. Sub fiecare poza sa existe loc pentru a putea lipi un biletel.
2. Orgoliul
Oricine din departamentul respectiv ii poate atasa un bilet cu o parere.
3. Recompensa
La sfarsitul saptamanii se reunesc membrii departamentului cu biletelele primite. Se discuta despre cele intamplate in prezenta tuturor pentru ca toti, ca o echipa, sa ajunga la o concluzie. Chair-ul ar trebui sa fie directorul departamentului respectiv.
Consider ca este o metoda practica, cu toate ca necesita timp este vorba de relatii interumane.

Locul: 11
Pur si simplu zambeste
(Catalina Angelica Stancu din 16/04/2009)

La servici ar trebui ca fiecare din noi sa avem pregatita in suflet cate o vorba buna pentru ceilalti colegi, sa aruncam egoismul la recicle bin si sa intelegem starile sufletesti ale fiecaruia. In colectivul de la munca nu trebuie sa existe antipatii, pur si simplu ar trebui sa invatam sentimentul empatiei, caci pana la urma toti avem in noi ceva ce ne face antipatici, insa cu ajutorul empatiei putem sa trecem peste acest lucru, si putem descoperi ca cei care la prima vedere par antipatici pot fi in realitate buni prieteni.
Seful ar trebui sa poarte in piept o insigna pe care sa scrie \”Am fost si eu ca voi\”, pentru a si aminti mereu ca si el a fost candva un simplu angajat.
Un zambet nu costa nimic, si de aceea sa fim generosi in a oferi colegilor nostri de servici mereu cate un zambet, caci daca un om primeste din partea celorlalti cat mai multe zambete intr o zi, problemele acelei zile i se vor parea mult mai usoare.

Vezi si articolul teambuilding la birou si trucuri pentru motivarea non financiara

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *