Caută
Close this search box.

Furnizorii de formare – Financiarul – Clientii vor iesi castigatori

furnizorii de formare12/02/2009 , de Teodora Pausan

Clientii vor iesi castigatori pentru ca programele se vor imbunatati

Acest an vine cu o provocare majora pentru firmele care furnizeaza programe de training: va fi anul in care vor supravietui acei furnizori de formare care ofera programe de calitate.

Daca pana acum multe companii alocau bugete de pana la cateva mii de euro anual pentru pregatirea si instruirea fiecarui angajat, acum tot la fel de multe companii au devenit mult mai atente cu modul in care cheltuiesc banii in general, si la fondurile pe care le aloca trainingului in special. Nu numai la miile de euro sunt atenti directorii companiilor, ci si la rezultatele programelor de pregatire. „In conditiile unei stagnari sau chiar ale unei scaderi dramatice in unele industrii, se pune problema beneficiilor reale pe care le-ar aduce o astfel de investitie”, spune Oana Scarlat, director de marketing  la Exec-Edu, companie creata de Asebuss, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata programelor complexe de instruire manageriala. Potrivit acesteia, in anii trecuti, cresterile spectaculoase de venit ale clientilor se datorau in mare masura si cresterii pietei, iar eficienta unei sesiuni de training era rareori pusa sub lupa.
Doar cei buni vor ramane pe piata|

In primul rand, in acest an conditiile dificile din piata vor determina o selectie naturala a firmelor de training. Totodata, va fi o oportunitate pentru cresterea calitatii programelor de training, in conditiile in care doar companiile cu experienta si profesionistii vor rezista. „Criza schimba ierarhiile si asaza firmele de training in ordinea data de calitatea prestatiei si de efectul pe care aceasta il are asupra clientului”, precizeaza Marian Manolache, Managing Partner al firmei de training Skill Team. Potrivit consultantilor din domeniu, cei care vor avea de castigat vor fi clientii care vor beneficia de programe mai bune.

Dincolo de aceasta selectie naturala, una dintre oportunitatile furnizorilor de formare o reprezinta posibilitatea de a-si sustine afacerea prin intermediul fondurilor structurale. „Sunt fonduri imense care pot fi accesate. Trebuie doar sa ai nervii tari in relatia cu institutiile publice”, spune Marian Rujoiu, Managing Partner al Extreme Training, companie care a obtinut fonduri nerambursabile de 300.000 euro pentru instruirea antreprenorilor din Bucuresti Ilfov. Ascendis este un alt nume important din piata  care a reusit sa acceseze fonduri structurale de doua milioane de euro pentru derularea unui program similar la nivel national.

Erorile mananca bugetul companiilor

Banii unei companii pot fi irositi foarte usor pe programe de training, insa aceiasi bani pot face diferenta si pot duce la cresterea vanzarilor si a profitului unei companii, spun consultantii de specialitate. Reprezentantul Skill Team atrage atentia asupra faptului ca in aceasta perioada erorile costa foarte mult, iar evaluarea nevoilor de training ale angajatilor are un efect crucial asupra eficientei cu care va fi cheltuit bugetul si timpul oamenilor. La acestea se adauga si cunoasterea strategiei companiei pe termen scurt si mediu.

Una dintre capcanele cele mai intalnite este realizarea unei analize in ceea ce priveste angajatii numai ex-post, nu si ex-ante. „Focalizarea pe masurarea farmaceutica a rezultatelor finale, fara a fi masurati aceiasi indicatori inainte de curs, este o eroare foarte frecventa in randul managerilor de resurse umane”, subliniaza Oana Scarlat. In plus, pentru a-si putea asuma responsabilitatea rezultatelor finale, compania de training ar trebui cooptata de la inceput in calitate de consultant in realizarea unei analize. Directorul Exec-Edu spune chiar ca, in discutiile preliminare cu managerii companiilor- client, consultantii constata ca la baza nevoia reala era de fapt cu totul alta decat cea pentru care fusese solicitat cursul. „Astfel, s-a ajuns, de exemplu, de la o cerere de curs de aptitudini de vanzare la organizarea unui curs de leadership pentru managerii care aveau in subordine echipa respectiva”, adauga aceasta.

Pregatirea nu face minuni

In opinia lui Florian Koleci, Training Manager al Skill Team, problema companiilor romanesti a fost si este legata de faptul ca se pompeaza bani in traininguri care creeaza, dezvolta si imbunatatesc o abilitate. Spre exemplu, cum sa vanda, cum sa vorbeasca la telefon. Dar o abilitate fara o atitudine potrivita nu are acelasi rezultat, spune Florian Koleci. Prea putin se vorbeste despre valori sau schimbare de atitudine, care sunt elementele ce diferentiaza companiile eficiente de cele ineficiente. „Suntem harnici, majoritatea angajatilor ar sta peste program, dar eficienta a ceea ce fac este mica si, cu oboseala, devine si mai mica”, puncteaza acesta.

Alte dificultati apar atunci cand managerul incearca sa plaseze problemele in zona angajatilor. Marian Rujoiu spune ca trainingul are rezultate foarte mici daca managerul nu depune efort de sustinere post-training. „Trainingul poate ajuta, dar nu poate inlocui munca manageriala”, apreciaza acesta. Un trainer bun baga cursantii intr-o sala si le dezvolta abilitati si cunostinte, dar la sfarsit trainerul nu ii poate incuia in sala. Managerul trebuie sa preia fraiele si sa-si faca munca de manager, adauga managerul Extreme Training. Iar acelasi lucru este valabil si in cazul angajatului. „Trainingul nu poate sa inlocuiasca efortul participantului de a pune in practica cele invatate”.

sursa:

Financiarul

6 ebookuri extreme training

Descarcă gratuit 6 ebookuri in format PDF

Unde îți trimitem ebookurile?

Ce e-bookuri primesti?

Vezi informații confidentialitate prin click aici!

Vezi termeni și Condiții utilizare website Extreme Training prin click aici!