11 aspecte de care trebuie să ţii cont pentru a fi vanzatorul perfect

vanzatorul perfect - Extreme Training

11 aspecte de care trebuie să ţii cont pentru a fi vanzatorul perfect

Ai întâlnit vânzătorul perfect?

Ţi l-ai imaginat?

Îl ai în echipă sau doar ţi-a vândut câte ceva?

Sau tu eşti un vânzător perfect?

Hai să facem un mic exerciţiu de imaginaţie! De ce trebuie să ţii cont pentru a fi vânzătorul perfect:

ASPECT FIZIC

Este prezentabil, sportiv, cu un tonus muscular echilibrat; are dantura frumoasă (naturală sau nu), este îngrijit, aproape pedant, miroase frumos, este rezistent la temperaturile dâmboviţene de peste 40 de grade.

OUTFIT

Are cămăşile de bumbac călcate de profesioniste şi sunt prevăzute cu gulere drepte, neroase, dotate cu balene, dungă la pantalonii care cer asta (dupa caz, fuste), pantofii lustruiţi şi nescâlciaţi.

ATITUDINE

Este plin de energie, zâmbeşte într-una, ştie să asculte, pune întrebări pertinente, este stăpânul celor şase servitori loiali ai lui Kipling – CE, CINE, CUM, DE CE ,CÂND şi UNDE, are mereu urgenţa timpului şi ştie să pună presiune ca să obţină vânzarea, are răbdare doar atât cât să facă vânzarea, are simţul umorului, nu are teamă de ridicol, este cel mai optimist om din lume; are spirit de iniţiativă, aşadar este proactiv şi nu reactiv.

RELAŢIA CU CLIENTUL

Nu se poziţionează peste client, înţelege nevoile clientului şi nu le pune mai presus decât nevoile firmei pe care o reprezintă; ar putea fi empatic, dar nu este pentru că ar fi copleşit de grijile clientului, este un fin psiholog, este puternic şi dominant, îi place competiţia, are experienţă de lucru cu oamenii şi cu produsele pe care le vinde, crede mult în el, în produsele/serviciile/soluţiile pe care le vinde, crede în compania pe care o reprezintă, creează momente memorabile clienţilor lui care fie îl urasc, fie îl iubesc, dar niciodată nu le este indiferent,  îi răsfaţă pe aceştia  şi se bucură de fiecare dată când primeşte un refuz pentru că asta îl apropie mai mult de închiderea vânzării lui; închide de fiecare dată când vede emise semnalele de cumpărare, închide şi atunci când nu mai are nicio şansă, închide uneori imediat când intră pe uşă şi alteori chiar înainte de a ieşi, are focus şi îi pasă de clienţii lui, aş putea spune ca-i şi iubeşte.

COMUNICARE

Comunică grozav cu tot ce are în dotare – membre inferioare, membre superioare, tors, ochi, nas, urechi, sprâncene, buze, dinţi, limbă; relaţionează foarte bine cu oamenii, este respectat în comunitatea lui.

INTELIGENŢA COGNITIVĂ

Are o inteligenţă de tip IQ peste 100 (undeva între Moldova şi Albania), are un vocabular elevat şi foloseşte peste 3000 de cuvinte (Eminescu a folosit 5000 şi puţin); foloseşte abuziv cele mai uzitate cuvinte scrise de Eminescu: a vrea, a putea şi a vedea.

INTELIGENŢA EMOŢIONALĂ

Are o inteligenţă emoţională ridicată, foloseşte emoţiile într-un mod pozitiv, ştie să se autoanalizeze, ştie să se automotiveze, face management emoţional cu el însuşi şi cu cei din preajma lui, are o mare inteligenţă socială conform clasificarilor lui Goleman, îşi motivează clienţii şi colegii.

VALORI

Are un profund simţ etic, nu fură, nu înşeală, nu minte, nu manipulează, nu preacurveşte, nu ia numele clientului, competitorului şi/sau al şefului în deşert, îşi ţine promisiunile dacă e constrâns să le facă, te tratează întotdeauna extrem de corect, îşi recunoaşte greşelile, este flexibil când împrejurarea i-o cere şi rigid când valorile şi principiile îi sunt încălcate, este blând şi milos cu cei care au nevoie de bunătatea lui şi aspru şi nemilos cu cei care o merită,  respectă regulile şi ierarhia doar  atât cât este necesar.

CARACTER

Nu e vanitos, orgolios, mândru şi înfumurat; este asertiv, abordabil, plăcut, îţi acordă întreaga atenţie; îşi pune mereu obiective înalte şi dacă nu şi le atinge, nu se lasă descurajat; îşi respectă programările, este punctual până la enervare, profund implicat în ceea ce face, este un bun negociator, este seducător cu spiritul lui şi ţi-l doreşti mereu prin preajmă.

TEMPERAMENT

Este extrem de extrovertit, nu-şi pierde calmul, este hotărât, determina(n)t, organizat şi meticulos când împrejurarea i-o cere, spontan şi încântător când mediul îi dictează asta, este perseverent până la a-l face urât şi detestabil.

CULTURA GENERALĂ

Dacă vânzarea poate fi compromisă, găseşte întotdeauna nişte by-pass-uri onorabile, este un mare influenţator şi foloseste toate armele lui Cialdini- reciprocitatea, simpatia, consecvenţa, angajamentul, penuria, recunoaşterea sociala, puterea şi autoritatea; este un bun povestitor care l-ar face invidios şi pe marele Llosa, cumperi de la el doar ca să-i faci placere, citeşte ca un apucat şi serveşte cu placere şi eleganţă citate celebre potrivite împrejurărilor în care se găseşte, a îmbrăţişat testul celor trei întrebări socratiene, test care-ţi spune să nu spui niciodată lucruri care nu sunt certificate a fi adevărate sau importante sau măcar plăcute.

Se pare ca a fi un vânzător perfect nu este uşor, dar nici imposibil. Unii se nasc cu aceste atuuri, alţii le dobândesc pe parcurs. Important este, înainte de toate, să-ţi doreşti cu adevărat să excelezi şi apoi să ţii cont de aceste aspecte importante în formarea vânzătorului perfect.

Mult succes!

Autor:

Octavian Baltac – Trainer Extreme Training

Despre Octavian Baltac puteţi citi informaţii prin click aici.

 

Extreme Training – Imposibilul devine posibil!

4.5/5 - (2 votes)
Te-ar putea interesa și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Cursuri online

Cursuri București

Cursuri Brașov

Cursuri Constanța

Cursuri Cluj

Cursuri Iași

Cursuri Timișoara

Linkuri Rapide

Ultimele articole:
6 ebookuri extreme training

Descarcă gratuit 6 ebookuri in format PDF

Unde îți trimitem ebookurile?

Ce e-bookuri primesti?

Vezi informații confidentialitate prin click aici!

Vezi termeni și Condiții utilizare website Extreme Training prin click aici!