Caută
Close this search box.

Cum să transformi angajatii intr-o echipa?

cum sa transformi angajatii intr-o echipaCum să transformi angajații într-o echipă?

Vi s-a întâmplat la locul de muncă să aveți deseori senzația că fiecare trage în altă direcție? Că eforturile individuale ale angajaților nu erau coordonate spre un țel comun? Că fiecare își dorea să demonstreze celorlalți cât de capabil este? Că fiecare își știe foarte clar sarcinile și obiectivul și muncește pentru a le atinge fără să fie interesat de evoluția sarcinilor colegilor, iar în final rezultatul să nu fie cel așteptat și să înceapă vânătoarea de vinovați?

Ei bine, sarcina cea mai dificilă pentru un manager este să creeze o echipă unită.

Mai detaliat – să coordoneze eforturile membrilor echipei pentru atingerea unui obiectiv comun, să imprime o viziune comună, să-și determine angajații să lucreze împreună în mod armonios pentru atingerea rezultatelor, să-i trateze ca pe un întreg, în mod egal și transparent și nu în mod diferit.

Cea mai importantă resursă din cadrul oricărei companii este resursa umană. Asigurați-vă că este pe primul loc și în viziunea și modul dumneavoastră de lucru. Ea este cea care face diferența.

Ce reprezintă o echipă?

Din punctul meu de vedere o echipă reprezintă un grup de oameni cu un țel comun, care lucrează împreună pentru atingerea rezultatului dorit sub atenta coordonare a unui lider. Este necesară stabilirea unui mod de lucru comun, agreat de toți membrii, de organizare atentă, de verificare, de încurajare, motivare, armonie, efort susținut din partea tuturor, de claritate și ordine și o bună comunicare între membrii echipei.

Fără un lider, o echipă are șanse minime de reușită, iar liderul este cel care imprimă viziunea, starea de spirit, este cel care se ocupă de plan, de organizare, de motivare și încurajare, el este cel care modelează echipa.

Este foarte important ca oamenii să-și îndeplinească sarcinile cu relaxare și bucurie. Creați-le satisfacția muncii, dați-le motive de bucurie și atunci vor munci cu plăcere.

Vrei să transformi angajații într-o echipă și nu știi de unde să începi?

Vezi mai jos cei 23 de pași

crearea echipei

Crearea echipei

În cazul în care echipa este în stadiul de formare este esențial să ai în vedere următoarele aspecte:

  • Caută oameni mai bine pregătiți decât tine. Îți vor fi de mare ajutor! Înconjoară-te de oameni competenți, specialiști în domeniul lor de activitate.
  • Caută oameni cu personalități plăcute. Este important să simți că rezonezi cu persoanele cu care lucrezi.
  • Caută oameni organizați, este un aspect care te va ajuta mult.
  • Nu evita oamenii critici, ei te vor ajuta să descoperi fisurile din organizare și să le previi.
  • Și nu în ultimul rând,  angajații veseli sunt mereu o binecuvântare.

 Cunoaște-ți echipa 

  • Descoperă punctele tari și punctele slabe ale fiecărui membru din echipă.
  • Exploatează punctele tari ale fiecăruia și lucrează împreună cu ei pentru îmbunătățirea punctelor slabe (dar nu le ignora).
  • Întâlnește-te în mod regulat cu fiecare membru al echipei. Vezi care sunt nevoile lui, cu ce se confruntă, cum vede el îmbunătățirea modului în care lucrează, ascultă ce are de spus, este foarte important să asculți.
  • Investește în cursuri de specialitate ca să îi ajuți să evolueze în cariera lor. Asigură-te că le oferi posibilitatea să avanseze.
  • Fii transparent cu echipa ta. Fă ședințe comune în care să le transmiți care este obiectivul comun și rezultatele pe care trebuie să le atingeți ca și echipă. Trasează sarcinile fiecărui membru din echipă și stabiliți un calendar comun pentru termenele fiecăruia, încurajează comunicarea și ajutorul între membrii echipei – miza este comună!
  • Pune accent pe relațiile interumane, încurajează prieteniile și nu încuraja bârfa și vorbitul negativ.

Organizarea este esențială

  • Conștientizează faptul că membrii echipei tale provin din medii diferite, au educații diferite, au personalități, nevoi și dorințe diferite, în timp ce scopul tău este să-i determini să lucreze armonios împreună, să le imprimi o viziune comună.
  • Din această cauza este foarte important ca modul de lucru și procedurile de lucru să fie explicate și să te asiguri că au fost înțelese și fiecare știe exact ce are de făcut. Partea de organizare este cea mai importantă.
  • Apoi asigură-te că sarcinile sunt îndeplinite la timp și corect de toți membrii echipei.

Motivare constantă

  • La începutul oricărui proiect motivația și energia echipei sunt la cote maxime. Dar pe măsură ce timpul trece și proiectul necesită efort constant și susținut – energia și motivația încep să scadă.  Motivația este necesară în fiecare zi, trebuie dozată pe tot parcursul proiectului, asigură-te că echipa ta este motivată.
  • Te rog să ai în vedere că motivarea trebuie să fie atât individuală cât și comună. Cea individuală ține de nevoile și dorințele individului (salarizare, mediu fizic de lucru, etc.), iar cea comună ține de atingerea obiectivelor comune, de comunicarea în cadrul echipei, asigurarea unui mediu de lucru relaxant, organizarea de team-building-uri, de cursuri profesionale de specializare.

Intervenții constructive și echilibrate

  • De multe ori lucrurile nu evoluează așa cum ne-am programat și atunci avem tendința să intrăm în starea de stres și nervi, să dăm vina unii pe alții, să căutăm vinovați.
  • Nu este momentul potrivit pentru asta, în schimb este momentul potrivit să căutăm soluții salvatoare.
  • Soluțiile să fie căutate tot în cadrul echipei, printr-un brainstorming, să auzim părerea fiecăruia și să alegem soluția optimă. Lăsați membrii echipei să-și exprime în mod liber opiniile și puneți accent pe soluționarea problemelor, încurajați implicarea activă a fiecăruia. Vor simți că fac parte dintr-un întreg, că părerea lor contează  și că o valorizați.

Atribuirea meritelor și finalizarea proiectelor

  • Este important sa punem punct. Marchează finalizarea unui proiect. Fă-ți timp să tragi concluziile, să analizezi plusurile și minusurile. Ce ați face diferit dacă ați avea ocazia? Niciodată nu este totul bine sau totul rău. Întotdeauna apar aspecte de îmbunătățit. Este esențial să faci asta în cadrul unei ședințe comune la care să participe toți cei care au lucrat la proiect.
  • Pune accent pe rezultatele pozitive, atribuie meritele în mod egal echipei. Pot exista cazuri în care unii angajați au muncit mai mult decât alții, au fost mai implicați. Deși este foarte bine să lauzi membrii echipei pentru rezultatele obținute este bine să o faci în mod individual și nu în fața întregii echipe. De ce? Imaginează-ți că tu coordonezi o echipă formată din 10 oameni, dacă lauzi una sau doua persoane, ceilalți se vor simți marginalizați, poate nu au obținut rezultatele celor pe care tu îi lauzi, dar poate au muncit cât de mult au putut ei. Și atunci care e soluția?Atribuie meritele întregii echipe, laudă  efortul echipei, pune accent pe faptul că este necesar ca oamenii să se ajute între ei, încurajează comunicarea, schimbul de idei și atingerea rezultatelor prin lucru în echipă.
  • Dacă unul din membrii echipei a făcut o treabă excepțională lăuda-l individual, spune-i că ești conștient de contribuția lui la rezultat.
  • Dacă bugetul îți permite, organizează o masă comună în care să sărbătoriți finalizarea proiectului.

Vă doresc o echipă de succes!

Articol scris de Irina Lupașcu

 

 

 

6 ebookuri extreme training

Descarcă gratuit 6 ebookuri in format PDF

Unde îți trimitem ebookurile?

Ce e-bookuri primesti?

Vezi informații confidentialitate prin click aici!

Vezi termeni și Condiții utilizare website Extreme Training prin click aici!