Modelul DMAIC pentru imbunatatirea procesului

DMAIC Imbunatatirea proceselor lean six sigma

Modelul DMAIC

Six Sigma utilizează ciclul DMAIC pentru a ghida îmbunătățirea procesului.

Prezentarea modelului DMAICdmaic

Defineşte

Aici se stabilește cine, ce, unde, când, de ce și cum este determinat proiectul de îmbunătățire. Adesea, instrumentele de gestionare a proiectelor, cum ar fi charterul proiectelor, cazurile de afaceri și declarațiile de muncă, sunt folosite pentru a stabili ce trebuie făcut. Acest lucru vă va permite să obțineți resursele de care aveți nevoie și să obțineți sprijinul necesar din partea organizației dvs. Toate obiectivele ar trebui să alinieze nevoile clienților cu obiectivele organizației.

Măsoară

În acest stadiu, trebuie să stabiliți nivelurile actuale de performanță și nivelurile de defecte. Acest lucru vă va ajuta să creați o linie de bază și să evaluați îmbunătățirile viitoare.

Analizează

Apoi, veți analiza datele și veți stabili priorități specifice de îmbunătățire. Aceasta implică adesea analiza statistică și analizarea relațiilor cauză-efect.

Îmbunătăţeşte

În această etapă, stabiliți modul în care puteți revizui și optimiza procesul. Analiza continuă este importantă pentru a vă asigura că modificările dvs. au rezultatele dorite.

Controlează

Acum este momentul să vă implementați procesul. Puteți efectua chiar teste sau programe pilot înainte de a efectua o implementare la scară largă. În toate etapele, procesul trebuie controlat și menținut pentru a se asigura că defectele sunt rectificate. De asemenea, veți aduna și analiza date pentru a vă asigura că procesul continuu oferă și obține rezultatele dorite.

Uită-te la numere

Abordarea Six Sigma se referă la numere. A avea un proces de eficiență de 99% poate părea fantastic, dar atunci când aveți de-a face cu un volum mare de tranzacții, 1% extra este extrem de important. În esență, Six Sigma își propune să facă un proces de 99.99966% eficient.

Imaginați-vă că afacerea dvs. este de a închiria sisteme POS (mașinile care procesează operațiunile de debit și carduri de credit) la sute de comercianți cu amănuntul. Aceste sisteme POS procesează mii de tranzacții pe zi. De asemenea, afacerea oferă asistență clienților atunci când aparatele nu reușesc să funcționeze.

Te-ar putea interesa și:

2 Responses

  1. Salut!
    Multumesc mult! Articolul e interesant! Sigur il voi comenta cu studentii mei!
    De Six Sigma ei mai stiu cate ceva, la nivel de informatie!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.