SEAP descifrat – Sistemul Electronic de Achiziții Publice

seap descifrat - platforma seap pe intelesul tuturorSEAP – descifrat – primul pas

SEAP, adică SISTEMUL ELECTRONIC DE ACHIZIȚII PUBLICE – platformă electronică pe care, din moment ce suntem autoritate sau entitate contractantă sau suntem candidat/ofertant/subcontractant/terț susținător în achiziții publice, trebuie să o stăpânim.

Astăzi îmi propun să vă demonstrez că este prietenoasă, intuitivă, chiar dacă uneori pare că nu-i deloc așa.

Iată câteva dintre argumentele mele:

Ipoteză de lucru:

Dintr-un motiv sau altul ai pierdut certificatul de acces în sistem sau pur și simplu ești la prima instalare sau l-ai instalat acum ceva vreme și vrei să-l instalezi pe o altă stație de lucru.

1.Asigură-te că ai păstrat:

  • Denumirea “contului utilizator”
  • Parola corespunzătoare “contului de utilizator”
  • PIN -ul oferit de sistem la înregistrare.

Dacă din diverse motive nu le mai ai, intră în SEAP în rubrica: “Recuperare/Reînnoire certificat digital” si parcurge procedura indicată acolo (acest subiect va fi tratat într-un material viitor).

2.Varianta fericită, în care descoperi că le-ai salvat/păstrat:

  • Accesează e-licitatie.ro, rubrica ÎNTREBĂRI FRECVENTE, situată in josul paginii principale și mergi la răspunsul formulat la întrebarea 7. Răspunsul conține următorul link: https://ac.e-guvernare.ro.
  • Cu ajutorul acestuia vei instala/reinstala un certificat valabil pentru care cunoști informațiile de mai sus. Atenție, certificatul se SALVEAZĂ pe stația în care se lucrează.
  • Nu abandona chiar daca iti este afișată imaginea de mai jos:

conexiune seapa

Butonul “Avansat”  îți deschide noi… perspective:

seap avansat

Și da, vei adăuga excepție!

Interfața va deveni prietenoasă și vei ajunge să folosești informațiile din prima parte:

cod seap

Dacă toate informațiile sunt corecte, nu ar trebui să întâmpini nicio problemă în trecerea la etapa următoare.

Singura problemă pe care am identificat-o, până acum, în această etapă, a fost schimbarea parolei pe parcursul unor rulări anterioare/a unor sesiuni de acces sistem anterioare (schimbări de parolă care s-au datorat pierderii acesteia sau unor motive de securitate).  Astfel, instalarea, reinstalarea, certificatului presupune întotdeauna, în mod exclusiv, utilizarea parolei inițiale, cea înscrisă la cererea de obținere a certificatului (idem pentru reînnoire).

Concret: dacă la obținerea certificatului sau la reînnoire parola a fost “1234”, iar ulterior ai schimbat-o cu “gigel1234” la reinstalarea certificatului, vei folosi parola inițială  „1234”.

În fine, după ce ai folosit parola corectă, sistemul va afișa următoarele:

sistem seap

Atenție, în acest caz, folosit ca exemplu se afișează parola “29772258”.  Reține-o! Căci imediat, în pasul următor va trebui utilizată, după cum urmează:

seap final

Acesta este locul în care o vei utiliza!

“Next” și “Instalarea s-a realizat cu succes”.

Ceea ce vă doresc și eu!

Succes!

Diana Spinciu

Trainer Curs Seap / Curs Expert Achizitii Publice

Dacă dorești să înveți cum să utilizezi platforma SEAP, te invităm la cursul pentru utilizarea plaformei SEAP. Detalii prin click aici.

Dacă ești autoritate contractantă, click aici pentru detaliile cursulului dedicat autorităților/entităților contractante.

Dacă ești ofertant,  click aici pentru detalii cursul dedicat pentru autorități/entități contractante.
De asemenea, Cursul Expert Achiziții publice în formulă mixtă este organizat și în Cluj, Iași, Constanța și Timișoara.

 

5/5 - (2 votes)
Te-ar putea interesa și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Cursuri online

Cursuri București

Cursuri Brașov

Cursuri Constanța

Cursuri Cluj

Cursuri Iași

Cursuri Timișoara

Linkuri Rapide

Ultimele articole:
6 ebookuri extreme training

Descarcă gratuit 6 ebookuri in format PDF

Unde îți trimitem ebookurile?

Ce e-bookuri primesti?

Vezi informații confidentialitate prin click aici!

Vezi termeni și Condiții utilizare website Extreme Training prin click aici!