Amator sau profesionist în vânzări?

Profesionist in vanzariSocietatea de consum în care trăim ne bombardează prin toate canalele cu oferte și produse care mai de care mai atrăgătoare și chiar ispititoare. Drept urmare, mulți vânzători din piață se plâng că vânzarea este din ce în ce mai grea, din moment ce piața este plină de oferte tentante. Acest lucru, pe mulți dintre cei neinstruiți și care fac vânzarea după “ureche”, îi sperie și chiar descurajează, însă, un ‘’OM DE VÂNZARE” știe că acesta este momentul cel mai bun să vinzi. Ce face diferența, este chiar OMUL de vânzare, mai mult decât produsul.

Și când spun “omul de vânzare, mă refer la tot ce ține de întreg procesul de vânzare pe care un VÂNZĂTOR PROFESIONIST îl respectă și chiar îl execută “ca la carte”.

Un amator va merge, va improviza tot timpul și va recurge la metodele cele mai nepotrivite pentru a vinde. Un amator va crede că prețul face diferența și că un preț mic îl va ajuta să vândă mai mult. O astfel de vânzare poate să te ducă la pierderi foarte mari atât financiare cât și de imagine și încredere.

Un profesionist în schimb, va ști să speculeze și să se folosească de abilitățile lui pentru a-și crește vânzările. O mare diferență pe piața vânzărilor de calitate o face însăși calitatea procesului de vânzare, dar și a serviciilor oferite clientului post vânzare.

Vânzarea este până la urmă o consecință a lucrurilor bine făcute la timp și nu o acțiune directă.
Un vânzător profesionist își tratează munca ca pe o profesie și nu ca pe o unealtă, un vânzător profesionist face vânzarea cu plăcere și implicare, se pune în serviciul clientului (însă nu devine sclavul lui), pune nevoile clienților mai presus de nevoile lui.

Un vânzător profesionist cunoaște mai întâi de toate procesul de cumpărare apoi cel de vânzare și produsul în sine. Ca să vinzi bine și de calitate, ai nevoie să știi să te adaptezi cerinței pieții și a clientului în special. Să-ți prezinți produsul în funcție de nevoia clientului și să faci această ofertă să fie unică pentru clientul tău.

O.U.V. – oferta unică de vânzare reprezintă un alt instrument ce stă la îndemâna vânzătorilor profesioniști, doar aceștia știu să facă cu adevărat diferențierea produselor pe piață, făcând ca produsul lor să fie unic pentru client.
Un vânzător profesionist va face clientul să-și dorească cumpărarea produsului și nu invers.

La baza oricărei vânzări corecte și de lungă durată, stă o NEVOIE a clientului acoperită!

Articol scris de Adriana Chira, trainr curs Agent Vânzări, Formator.

Recomandare cursuri vânzări

Detalii curs Vânzări Intensiv Sală București (neacreditat) prin click aici
Detalii curs Vânzări sală București (acreditat) prin click aici
Detalii curs Vânzări sală Cluj Napoca (acreditat) prin click aici
Detalii curs Vânzări sală Iași (acreditat) prin click aici
Detalii curs Vânzări sală Timișoara (acreditat) prin click aici
Detalii curs Vânzări Online (înregistrat) cu acces pentru totdeauna (detalii prin click aici)

5/5 - (2 votes)
Te-ar putea interesa și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Cursuri online

Cursuri București

Cursuri Brașov

Cursuri Constanța

Cursuri Cluj

Cursuri Iași

Cursuri Timișoara

Linkuri Rapide

Ultimele articole:
6 ebookuri extreme training

Descarcă gratuit 6 ebookuri in format PDF

Unde îți trimitem ebookurile?

Ce e-bookuri primesti?

Vezi informații confidentialitate prin click aici!

Vezi termeni și Condiții utilizare website Extreme Training prin click aici!