Caută
Close this search box.

Cum sa scrii un articol care sa-ti aduca o buna reputatie?

cum sa scrii un articol

8 sfaturi practice și 5 strategii de conținut care sa te ajute sa scrii un articol de succes

Acest articol este desprins din practică. El se adresează, în principal, trainerilor și viitorilor traineri care vor să-și valorifice potențialul la maxim. Am oferit aceste instrumente gândindu-mă la traineri, însă cred că oricine, care este interesat de buna reputație, poate apela la scrierea de articole pentru maximizarea rezultatelor.

Articolele bune pot reprezenta un diferențiator redutabil și, dacă veți privi la cei care și-au câștigat un renume, veți observa că toți, absolut toți, dincolo de a ţine cursuri sau seminarii, scriu. Scriu articole și cărți care i-au făcut celebri. Din experienţa de câţiva ani de scris, am tras câteva concluzii despre punctele cheie care ar trebui urmărite atunci când scriem un articol ce se va publica pe www.traininguri.ro. Un articol bun atinge imediat 4 obiective:
[arrows style=”arrow-4-1.png” align=”center”]
  • Contribuie la buna reputație a trainerului;
  • Atrage clienţi pentru cursurile pe care le susţine;
  • Fidelizează cititorii site-ului (îi determină să revină);
  • Ajută site-ul în motoarele de căutare;
  • Devine o sursă de încredere pentru potenţialii cursanţi care dau o căutare să afle cine este trainerul înainte de a se înscrie.

Pentru explicarea Sfaturilor, dar mai ales a celor 5 strategii, voi veni cu nenumărate exemple menite să clarifice astfel încât, atunci când te vei așeza la calculator, să-ți vină mult mai ușor decât până acum.

[step_graphics style=”4″ color=”#535353″][step style=”4″ text=”Sfatul%201″ headline=”Pune-te%20%C3%AEn%20pielea%20celui%20care%20cite%C8%99te%20articolul!”]%3Cp%3ETenta%C5%A3ia%20este%20de%20a%20scrie%20despre%20ce%20%C5%9Ftii%20mai%20bine%2C%20%C3%AEns%C4%83%2C%20atunci%20c%C3%A2nd%20%C3%AEl%20scrii%2C%20trebuie%20s%C4%83%20te%20pui%20%C3%AEn%20situa%C8%9Bia%20celui%20care-l%20cite%C5%9Fte.%20Ce%20vrea%20el%20s%C4%83%20afle%3F%20De%20ce-ar%20citi%20articolul%3F%20Ce-i%20spui%20nou%3F%20Ce-i%20spui%20diferit%3F%20Cititorii%20sunt%20bombarda%C5%A3i%20zilnic%20de%20calitate%2C%20astfel%20c%C4%83%2C%20%C3%AEn%20primul%20r%C3%A2nd%2C%20trebui%20s%C4%83%20te%20g%C3%A2nde%C5%9Fti%3A%20ce%20valoare%20dau%20eu%20cititorului%20care%20va%20citi%20acest%20articol%3F%3C%2Fp%3E%0A[/step][step style=”4″ text=”Sfatul%202″ headline=”Introducere%2C%20cuprins%20%C5%9Fi%20%C3%AEncheiere”]%3Cp%3EDa%2C%20%C5%9Ftiu%2C%20poate%20c%C4%83%20sun%C4%83%20pueril%2C%20%C3%AEns%C4%83%20majoritatea%20articolelor%20pe%20care%20le%20primim%20de%20la%20traineri%20nu%20au%20aceast%C4%83%20structur%C4%83.%20Nu%20spun%20c%C4%83%20nu%20pot%20fi%20inventate%20%C5%9Fi%20alte%20tipuri%20de%20structuri%2C%20%C3%AEns%C4%83%2C%20at%C3%A2t%20timp%20c%C3%A2t%20sunt%20inteligibile%2C%20nu%20am%20nimic%20%C3%AEmpotriv%C4%83.%20%C3%8En%20primele%20dou%C4%83%20fraze%2C%20%C3%AEn%20afar%C4%83%20de%20faptul%20c%C4%83%20trebuie%20s%C4%83-i%20captezi%20aten%C5%A3ia%20s%C4%83%20citeasc%C4%83%20articolul%2C%20trebuie%20totu%C5%9Fi%20s%C4%83-i%20dai%20c%C3%A2teva%20indicii%20despre%20ce%20con%C5%A3ine%20artiolul.%20Altfel%20nu%20vei%20reu%C5%9Fi%20s%C4%83-i%20focalizezi%20%C5%9Fi%20vor%20%C3%AEnchide%20articolul%20cel%20mai%20probabil.%20Con%C5%A3inut%20este%20ceea%20ce%20ai%20de%20oferit%20%C5%9Fi%20are%20legatur%C4%83%20cu%20sfaturile%20anterioare%2C%20iar%20%C3%AEncheierea%20trebuie%20s%C4%83%20fie%20una%20clar%C4%83%2C%20precis%C4%83%3B%20totu%C5%9Fi%2C%20nu%20o%20banalitate.%20%C3%8Encheierea%20trebuie%20s%C4%83%20fie%20o%20concluzie%20a%20celor%20scrise.%3C%2Fp%3E%0A[/step][step style=”4″ text=”Sfatul%203″ headline=”Ram%C3%A2i%20la%20un%20subiect!”]%3Cp%3EPrimesc%20articole%20care%20atac%C4%83%20simultan%20dou%C4%83-trei%20subiecte%2C%20nu%20l%C4%83muresc%20niciunul%20%C5%9Fi%2C%20mai%20mult%2C%20nici%20nu%20este%20clar%C4%83%20leg%C4%83tura%20%C3%AEntre%20subiecte.%20Mi%20se%20%C3%AEnt%C3%A2mpl%C4%83%20%C5%9Fi%20mie%20uneori%2C%20atunci%20c%C3%A2nd%20nu-mi%20este%20clar%20despre%20ce%20vorbesc.%20Scriu%2C%20dar%20lucrurile%20nu%20se%20leag%C4%83.%20Practic%2C%20trebuie%20s%C4%83%20r%C4%83m%C3%A2i%20focalizat%20pe%20o%20idee%2C%20oricare%20ar%20fi%20aceast%C4%83%20idee.%3C%2Fp%3E%0A[/step][step style=”4″ text=”Sfatul 4″ headline=”Decide%20abordarea%20strategic%C4%83%20articolului%20%C8%99i%20implementeaz-o.”]%3Cp%3EAici%20ai%20mai%20multe%20variante.%20Lista%20nu%20este%20final%C4%83%2C%20totu%C8%99i%20pute%C5%A3i%20alege%20ca%20surs%C4%83%20de%20inspira%C5%A3ie%20oricare%20dintre%20strategiile%20de%20mai%20jos.%20Dac%C4%83%20nu%20ai%20o%20strategie%2C%20ri%C5%9Fti%20s%C4%83%20scrii%20un%20articol%20%C3%AEn%20care%20nu%20spui%20nimic.%20A%C5%9Fadar%2C%20stategiile%20pe%20care%20eu%20le-am%20experimentat%20%C8%99i%20am%20v%C4%83zut%20c%C4%83%20func%C8%9Bioneaz%C4%83%20sunt%20urm%C4%83toarele%3A%3C%2Fp%3E%0A[/step][/step_graphics]

[headline style=”10″ align=”center”]Strategia 1 – Articole de tip listă[/headline]

[arrows style=”arrow-4-1.png”

align=”center”]

Această strategie este una foarte folosită, în special, de bloggeri. Cifrele atrag, iar acest tip de articole are menirea de a structura un coţinut foarte vast şi de a aduce o privire sintetică asupra unei situaţii, probleme, abordări.Acest tip de articole este gustat mai ales de către cei care sunt grăbiți. Ofer şi câteva exemple. Nu sunt perfect, însă vă puteţi face o idee:

Strategia este simplă. Prin titlu îi faci curioşi şi-ţi dai toată silinţa să prezinţi o listă explicată, în principiu care să nu fie banală. Sau măcar să încerci să oferi explicaţii deştepte (eventual cifre, date) care să dea consistenţă fiecărui punct din listă cu scopul de a-l pune pe gânduri, de a-i aduce în atenţie lucruri la care nu se gândise, poate fi chiar ceva contraintuitiv la un moment dat. La o scurtă căutare pe internet, vezi că nu inventez roata. De exemplu, unul aici destul de uşurel.

[headline style=”10″ align=”center”]Strategia 2 – Articole de tipul “Cum să?”[/headline]

[arrows style=”arrow-4-1.png”

align=”center”]

Şi acest tip de articole este la mare căutare, în sensul în care este un articol la care vii cu o soluţie pentru o posibilă problemă. Iar oamenii când au problemă, caută soluții de tipul “cum să“. Aceste articole sunt acele reţete pe care le tot cer cusanţii în cadrul trainingului. Acesta este un articol pragmatic care îţi construieşte reputaţia de expert în domeniu – dacă vii cu soluţii. Oamenii caută mult “cum să“, s-au înfiinţat site-uri care publică numai acest gen de articole. Piața din România este destul de neacoperită în sensul în care mulți trainer îşi dau mult cu părerea fără să vină cu soluții concrete. În acest articol îi oferim o unealtă clară, o strategie, în principiu ceva aplicabil a doua zi. Personal cred că, pentru orice trainer, este un “must“ să scrie asemenea articole. Sunt consistente, de durată, citite şi generează apoi acţiuni ulterioare cum ar fi încrierile la cursuri. Şi aici vin cu câteva exemple:

Lista poate continua. Recunosc, este un topic dificil în sensul că titlul lansează promisiunea unei soluţii. Eu fac pe cât posbil să vin cu soluţia. Poate nu-mi iese de fiecare dată, însă acesta nu este un motiv să mă opresc din încercarea de a deveni mai bun. După asemenea articole primesc multe e-mail-uri de mulţumire sau aşa decid unii clienţi să sune la Extreme să spună că vrea un curs cu mine fără să mă fi văzut la vreun curs).

[headline style=”10″ align=”center”]Strategia 3 – Propune o abordare diferită[/headline]

[arrows style=”arrow-4-1.png”

align=”center”]

Strategia 3 este şi ea una interesantă. Aici, în principiu, ar trebui să vii cu ceva contraintuitiv sau care te dezorientează puţin la prima vedere. Nu sunt foarte bun la asta, Bruno Medicina este mult mai bun. Esența ar presupune că tu contești ceva ce, aparent, acceptă foarte multă lume fără să pună la îndoială. Acest tip de articol are menirea de a-l face pe cititor curios și intrigat în același timp. Aşadar, vin cu exemplele:

În esență, observați că nu se inventează apa caldă, ci doar se pun în discuție anumite elemente într-un mod ușor diferit.

[headline style=”10″ align=”center”]Strategia 4 – Întră în profunzime (articole de adâncime)[/headline]

[arrows style=”arrow-4-1.png”

align=”center”]

Acest tip de strategie este o combinaţie a celor de mai sus, fără a fi, totuși, specific, una dintre ele. Aici intri pe un detaliu, pe un studiu de caz, pe o analiză. Atragi atenția asupra unor aspecte care sunt trecute cu vederea. În acest caz, mergi mai departe de nivelul general al unei liste, intri în profunzime şi aduci valoare adăugată folosind exemple, studii de caz, povești, metafore. Aceasta este, din nou, o strategie care-ți consolidează reputația pe un anumit domeniu pentru că aduci în discuţie elemente care scapă la prima vedere sau nu sunt vizibile decât după o sondare în profunzime. Subiectul la prima vedere poate să fie banal, însă, în profunzime, oferă valoare cititorului. Şi vin cu exemplele:

[headline style=”10″ align=”center”]Strategia 5 – Articole care inspiră[/headline]

[arrows style=”arrow-4-1.png”

align=”center”]

Acest tip de articole, de regulă, nu aduc un conţinut nou. Aici miza este felul cum spui ce ai de spus. Este vorba despre ideile simple comunicate într-un mod cu totul original. Acest tip de articol nu se pretează pentru subiecte hard, ci, mai degrabă, pe subiectele soft. Brian Tracy spunea aşa: “Oamenii se plâng că îşi pierd motivația, însă motivația este asemenea dușului zilnic – ar trebui făcut în fiecare zi” : ) Acesta este motivul pentru care oamenii au nevoie de inspiraţie, ceva care să-i facă să tresară, să mediteze, să fie mai atenţi sau, pur și simplu, să treacă la acțiune și să elimine fricile. Din nou, cu exemple pentru a mă face înțeles:

[step_graphics style=”4″ color=”#535353″][step style=”4″ text=”Sfatul%205″ headline=”Fere%C8%99te-te%20de%20abord%C4%83rile%20redundante%20care%2C%20de%20obicei%2C%20r%C4%83spund%20la%20%C3%AEntrebarea%20%E2%80%9CCe%20este%3F%E2%80%9D”]%3Cp%3EFoarte%20rare%20sunt%20articolele%20de%20succes%20care%20r%C4%83spund%20la%20%C3%AEntrebarea%20ce%20este%20ceva.%20Adic%C4%83%20ce%20este%20charisma%3F%20Sau%20ce%20este%20emaptia%3F%20Acestea%20sunt%20articole%20ultrasoft%20care%2C%20de%20obicei%2C%20se%20rezum%C4%83%20la%20defini%C5%A3ia%20din%20dex%20%C3%AEn%20mai%20multe%20cuvinte.%3Cbr%20%2F%3E%0AOamenii%2C%20de%20obicei%2C%20sunt%20interesa%C5%A3i%20prea%20pu%C5%A3in%20de%20o%20descriere%20detaliat%C4%83%20a%20ceea%20ce%20este%20emaptia%2C%20ei%20vor%20mai%20degrab%C4%83%20s%C4%83%20le%20oferi%2C%20de%20exemplu%2C%2010%20c%C4%83i%20prin%20care%20ei%20%C3%AE%C5%9Fi%20pot%20dezvolta%20empatia!%20Abia%20atunci%20devii%20interesant%2C%20util%20%C8%99i%20oferi%20valoare%20cititorului.%3Cbr%20%2F%3E%0ALa%20fel%2C%20oamenii%20sunt%20prea%20pu%C5%A3in%20interesa%C5%A3i%20de%20%E2%80%9Cce%20este%20negocierea%3F%E2%80%9D.%20Ei%20sunt%20mai%20degrab%C4%83%20interesa%C5%A3i%20de%20ce%20strategii%20s%C4%83%20aplice%20pentru%20a%20avea%20rezultate%2C%20ce%20gre%C5%9Feli%20fac%2C%20ce%20strategii%20sunt%20c%C3%A2%C5%9Ftig%C4%83toare.%20%C3%8Enva%C8%9B%C4%83-i%20%C8%99mecherii%20%C3%AEn%20cazul%20%C3%AEn%20care%20%C8%99tii.%20Ei%20bine%2C%20acum%2C%20dac%C4%83%20nu%20%C8%99tii%2C%20ar%20trebui%20s%C4%83%20te%20%C3%AEntorci%20%C3%AEn%20teren%2C%20s%C4%83%20mai%20practici%2C%20s%C4%83%20mai%20studiezi%20%C8%99i%20apoi%20apuc%C4%83-te%20de%20scris.%20%C3%8Enseamn%C4%83%20c%C4%83%20nu%20e%C8%99ti%20%C3%AEnc%C4%83%20un%20expert.%20Folose%C8%99te%20una%20dintre%20cele%205%20strategii%20de%20mai%20sus%2C%20nu%20r%C3%A2m%C3%A2ne%20la%20suprafa%C8%9Ba%20unei%20defini%C8%9Bii.%20Revin%20la%20sfatul%201%20%E2%80%93%20%E2%80%9CPune-te%20%C3%AEn%20pielea%20cititorului!%E2%80%9D%20Tu%20ai%20fi%20interesat%20s%C4%83-%C8%9Bi%20cite%C8%99ti%20articolul%2C%20l-ai%20trimite%20altor%20prieteni%2C%20ai%20avea%20ce%20s%C4%83%20schimbi%20a%20doua%20zi%3F%3C%2Fp%3E%0A[/step][step style=”4″ text=”Sfatul%206″ headline=”Ridic%C4%83%20miza%20articolului”]%3Cp%3EProbabil%20ai%20citit%20multe%20articole%20%C8%99i%20la%20final%20%C5%A3i-ai%20zis%20in%20g%C3%A2nd%3A%20A%C8%99a%2C%20%C8%99i%3F%20Cu%20alte%20cuvinte%20nu%20%C8%9Bi-a%20spus%20nimic%2C%20nu%20%C8%9Bi-a%20comunicat%20nimic%2C%20ti-a%20prezentat%20trei%20generalit%C4%83%C8%9Bi.%20Orice%20articol%20ar%20trebui%20s%C4%83%20aib%C4%83%20o%20miz%C4%83%2C%20un%20punct%20central%2C%20ceva%20deosebit.%20Dac%C4%83%20ar%20fi%20mai%20u%C8%99or%20de%20%C3%AEn%C8%9Beles%2C%20pune-%C8%9Bi%20%C3%AEntrebarea%3A%20dup%C4%83%20ce-l%20cite%C8%99te%2C%20articolul%20t%C4%83u%20va%20face%20ceva%20diferit%3F%20Ei%20bine%2C%20dac%C4%83%20nu%20face%20nimic%20diferit%2C%20dac%C4%83%20nu%20schimb%C4%83%20ceva%20(sau%20m%C4%83car%20ca%20%C8%99i%20inten%C8%9Bie)%20%C3%AEnseamn%C4%83%20c%C4%83%20nu%20ai%20oferit%20valoare.%20Miza%20ar%20fi%20ca%20cititorul%20t%C4%83u%2C%20dup%C4%83%20ce%20cite%C8%99te%2C%20s%C4%83-%C8%99i%20pun%C4%83%20noi%20%C3%AEntreb%C4%83ri%2C%20s%C4%83%20reflecteze%2C%20s%C4%83%20aib%C4%83%20ce%20aplica%2C%20altfel%20articolul%20este%20inutil%2C%20%C8%9Bi-ai%20pierdut%20timpul%20scriindu-l%2C%20%C3%AEns%C4%83%2C%20mai%20grav%2C%20ai%20irosit%20timpul%20cititorului%20care%20a%20crezut%20c%C4%83-i%20spui%20ceva%20care%20s%C4%83-l%20ajute%20%C3%AEntr-un%20fel%20sau%20altul.%3C%2Fp%3E%0A[/step][step style=”4″ text=”Sfatul%207″ headline=”D%C4%83%20articolului%20consisten%C8%9B%C4%83%20%C8%99i%20lejeritate%20%C3%AEn%20acela%C8%99i%20timp”]%3Cp%3EDincolo%20de%20strategiile%20pe%20care%20le-am%20explicat%20mai%20sus%20este%20aproape%20imperios%20necesar%20s%C4%83%20mai%20%C5%A3ii%20cont%20de%20c%C3%A2teva%20aspecte%20importante.%20%C5%A2ine%2C%20a%C8%99adar%2C%20cont%20de%20urm%C4%83toarele%20lucruri%3A%3Cbr%20%2F%3E%0ADe%20mici%20am%20%C3%AEnv%C4%83%C8%9Bat%2C%20v%C4%83z%C3%A2nd%20cum%20se%20face%2C%20din%20exemple%2C%20apoi%20ne-am%20apucat%20%C8%99i%20am%20f%C4%83cut%20din%20nou.%20Exemplele%20%C3%AE%C8%9Bi%20lumineaz%C4%83%20articolul.%20Folose%C8%99te-le%20ori%20de%20c%C3%A2te%20ori%20po%C8%9Bi.%20Ele%20permit%20clarificare%20%C5%9Fi%20dau%20o%20lejeritate%20articolului.%20Am%20observat%20c%C4%83%20unele%20dintre%20articolele%20mele%20apreciate%20aproape%20nu%20con%C5%A3in%20nimic%20teoretic%2C%20ci%20exemple%2C%20exemple.%20A%C8%99a%20am%20procedat%20%C5%9Fi%20cu%20cartea%20mea%2C%20Biblia%20Negociatorului%2C%20%C5%9Fi%20cititorii%20au%20apreciat%20pe%20deplin%20acest%20lucru.%20Un%20exemplu%20g%C4%83si%C5%A3i%20aici.%20Vede%C5%A3i%20cum%20exemplele%20dau%20valaore%20articolului%20%C5%9Fi-l%20fac%20inteligibil.%20F%C4%83r%C4%83%20exemple%2C%20probabil%20ar%20fi%20fost%20total%20inutil.%20%20Dac%C4%83%20nu%20po%C8%9Bi%20da%20exemple%2C%20spune%20o%20poveste%2C%20de%20preferat%20una%20adev%C4%83rat%C4%83.%20%C8%98tiu%20c%C4%83%20probabil%20ai%20v%C4%83zut%20doar%20o%20parte%20dintre%20articolele%20la%20care%20am%20f%C4%83cut%20trimitere%20ca%20exemplu%2C%20%C3%AEns%C4%83%20dac%C4%83%20ai%20avut%20un%20dubiu%20asupra%20unui%20lucru%2C%20ai%20avut%20unde%20s%C4%83%20dai%20clic%2C%20s%C4%83%20vezi%20un%20exemplu%20%C5%9Fi%2C%20chiar%20dac%C4%83%20te-ai%20uitat%20%C3%AEn%20diagonal%C4%83%2C%20sper%20c%C4%83%20ai%20%C3%AEn%C8%9Beles%20ideea.%3Cbr%20%2F%3E%0AConsisten%C8%9B%C4%83%20%C3%AEi%20po%C8%9Bi%20da%20utiliz%C3%A2nd%20cifre%2C%20date%2C%20studii%2C%20cercet%C4%83ri%20care%20demonstreaz%C4%83%2C%20autori%20celebri%20etc.%20(este%20simplu%2C%20nu%20mai%20intru%20%C3%AEn%20detalii).%3C%2Fp%3E%0A[/step][step style=”4″ text=”Sfatul%208″ headline=”Ofer%C4%83%20autenticitate%20articolului.%20Dar%20cum%20anume%3F”]%3Cp%3EAici%20avem%20un%20punct%20sensibil.%20Circul%C4%83%20un%20banc%20cu%20un%20trainer%20pe%20internet%20pe%20care%20o%20s%C4%83-l%20redau%20mai%20jos%20pentru%20a%20fi%20mai%20clar.%3Cbr%20%2F%3E%0AUn%20trainer%20st%C4%83tea%20singur%20%20ab%C4%83tut%20la%20flipchart%20%C8%99i-%C8%99i%20preg%C4%83tea%20o%20sesiune%20de%20a%20doua%20zi.%20Intr%C4%83%20un%20coleg%20de-al%20lui%20(tot%20trainer)%20%C5%9Fi-l%20%C3%AEntreab%C4%83%3A%3C%2Fp%3E%0A%3Cp%3E-%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20Ce%20ai%20p%C4%83%C8%9Bit%2C%20ce%20s-a%20%C3%AEntmplat%3F%3Cbr%20%2F%3E%0A-%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20Uite%20nu%20%C3%AEn%C5%A3eleg%20A%2C%20B%20%C5%9Fi%20C%E2%80%A6%20(etc.)%3Cbr%20%2F%3E%0A-%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20Stai%20c%C4%83-%C8%9Bi%20explic%20eu%2C%20s%C4%83ri%20%C3%AEn%20ajutorul%20lui%20colegul%20s%C4%83u%3Cbr%20%2F%3E%0A-%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20Uh%E2%80%A6%20n-am%20nevoie%2C%20de%20explicat%20%C8%99tiu%20%C8%99i%20eu%20s%C4%83%20explic%2C%20dar%20de%20%C3%AEn%C8%9Beles%20tot%20nu%20%C3%AEn%C8%9Beleg.%3Cbr%20%2F%3E%0A%3A%20)%3Cbr%20%2F%3E%0AA%C5%9Fadar%2C%20este%20mare%20pericolul%20s%C4%83%20explica%C8%9Bi%20bine%20un%20subiect%2C%20dar%20%C3%AEn%20realitate%20s%C4%83%20nu-l%20%C3%AEn%C8%9Belege%C8%9Bi.%20Sau%20se%20poate%20%C3%AEnt%C3%A2mpla%20s%C4%83%20fi%C8%9Bi%20%C3%AEntr-o%20situa%C8%9Bie%20mai%20fericit%C4%83%20dec%C3%A2t%20trainerul%20de%20mai%20sus%20%C8%99i%20s%C4%83%20%C8%99ti%C8%9Bi%20s%C4%83%20explica%C8%9Bi%2C%20dar%20cu%20toate%20astea%2C%20articolul%20s%C4%83%20nu%20poat%C4%83%20fi%20unul%20autentic%20din%20simplul%20motiv%20c%C4%83%20vorbi%C8%9Bi%20din%20c%C4%83r%C8%9Bi.%3C%2Fp%3E%0A%3Cp%3EAutenticitatea%20apare%20atunci%20c%C3%A2nd%20te%20aju%C8%9Bi%20de%20c%C4%83r%C8%9Bi%20doar%20ca%20s%C4%83%20explici%20mai%20bine%2C%20%C3%AEns%C4%83%20trebuie%20ca%20tu%20s%C4%83%20fi%20trecut%20prin%20situa%C8%9Bia%20respectiv%C4%83.%20S%C4%83%20fi%20v%C4%83zut%20ce%20merge%2C%20ce%20nu%20merge%2C%20s%C4%83-i%20fi%20v%C4%83zut%20punctele%20forte%20%C8%99i%20slabe.%20E%C8%99ti%20autentic%20c%C3%A2nd%20po%C8%9Bi%20s%C4%83%20te%20a%C8%99ezi%20la%20masa%20de%20scris%20%C8%99i%20s%C4%83%20po%C8%9Bi%20scrie%20din%20practic%C4%83.%20Nu%20%C3%AEnseamn%C4%83%20c%C4%83%20nu%20po%C8%9Bi%20aduce%20concepte%20teoretice%20%C3%AEn%20dicu%C8%9Bie%2C%20ci%20doar%20c%C4%83%20ai%20tr%C4%83it%20ceea%20ce%20scrii%2C%20ai%20trecut%20prin%20acel%20proces%20sau%20acele%20solu%C8%9Bii.%20Atunci%20articolul%20t%C4%83u%20se%20lumineaz%C4%83%20%C8%99i%20oferi%20valoarea%20de%20care%20am%20tot%20vorbit.%20Nu%20vreau%20s%C4%83%20insist%20sau%20s%C4%83%20dau%20exemple%20cu%20nemiluita%20pentru%20c%C4%83%20aici%20avem%20de-a%20face%20cu%20o%20chestiune%20de%20bun%20sim%C8%9B%20pe%20care%20cititorii%20o%20vor%20sim%C8%9Bi%20imediat.%3C%2Fp%3E%0A[/step][/step_graphics]

Așadar, în concluzie. ai la dispoziție 5 strategii generale de abordare și 8 sfaturi pe care le poți urmări și aplica. Nu am pretenția că este o abordare completă. Poți completa cu experiența ta, eu am extras aceste lucruri din practică. În același timp țin să precizez că acest articol se adresează acelor persoane care au ceva de oferit, dar nu au identificat o formă atractivă în care să expună. Acest articol consider că nu este de ajutor dacă vrei să-ți faci o faimă de expert peste noapte fără să existe autenticitate la mijloc.

Este un proces care începe la un moment dat și nu se termină niciodată. Atunci când ești într-o meserie (mai ales una care are legătură cu educația), partea de a scrie și a o face bine devine un imperativ, altfel riști să ți se risipească potențialul pentru că nu ai reușit să-ți construiești o bună reputație de expert în domeniul respectiv. Practica, în ceea ce privește persoana mea, mi-a dovedit-o. La fel, am văzut că este valabil și în ceea ce privește întreagă echipă de traineri a Extreme Training.

Încă ceva, dacă ești blogger, sfaturile de mai sus te-ar putea ajuta, însă când vine vorba de trafic, de SEO , blogging sau social media sunt multe alte instrumente care te pot ajuta, și aici îi las să vorbească pe exerții care știu să facă acest lucru mult mai bine decât mine.

Poți să salvezi acest articol, să te mai uiți și altă dată pe el. Pare un articol simplu, însă, conform statisticilor, vei uita aproximativ 80%, astfel că este bine să-ți amintești de el că există și să te uiți din nou pe el atunci când te apuci de scris.

Dacă consideri că acest articol ţi-a adus valoare, împărtășește-l mai departe folosind instrumentele de social media sau îl poți trimite şi acelor persoane despre care tu știi că au potențial și stii că acest articol i-ar ajuta să se șlefuiască frumos.

Aceast articol trebuie să fie pe o pagină A4 destinat exclusiv trainerilor cu care lucrez, însă filosofia mea de viață este  pro-sharing. Secretomania nu ma caracterizează :).

La cât mai multe articole reușite!

Marian Rujoiu, CEO Extreme Training

[feature_box style=”31″ title=”Îți oferim mai jos o lista de cursuri care v-ar putea interesa” alignment=”center”]
Cursuri open

Cursuri personalizate (se organizeaza pentru companii atunci cand numărul de persoane este minim 6)

Persoana de contact responsabilă de cursurile personalizate este
Antonio CIOCAN / 0737 499 499 / antonio@traininguri.ro

[/feature_box]

Poți vizita secțiunea de întrebări frecvente (FAQ) (Secțiunea UTIL/ Întrebări Frecvente), ne poți suna (0314252534/0726005555 sau ne poți scrie un e-mail (info@traininguri.ro) dacă mai ai întrebări suplimentare.
6 ebookuri extreme training

Descarcă gratuit 6 ebookuri in format PDF

Unde îți trimitem ebookurile?

Ce e-bookuri primesti?

Vezi informații confidentialitate prin click aici!

Vezi termeni și Condiții utilizare website Extreme Training prin click aici!